Keresés az oldalon:

 

 

 

Kedves Gitárhangtechnika olvasók,

Bár lassan több, mint egy éve működik a www.profiaudio.hu portálunk, újra szeretnénk felhívni rá a figyelmeteket. Ezen a lapon nemcsak a professzionális stúdió technikai eszközökről, hanem az egyre terjedő házi stúdiókban használatos eszközökről is olvashattok. Itt helyeztük el két Line6 termék, a Gearbox, valamint a TonePort gitár interfészek bemutatóját. A professzionális és a házi stúdiók bizonyos elemei között kezd elmosódni a határ funkciójában, minőségben és árban is. Ugyanez tapasztalható a gitározást segítő elektronikus eszközök szimulátorok és interfészek tekintetében is. Ami tegnap csak a színpadon volt, most már a stúdióban is használatos eszköz és ugyanez fordítva is igaz. Ezen eszközök tanulmányozása most azért is aktuális, mert a Line6 több új terméket bocsátott ki, amikről írunk és a tárgyalásuk során hivatkozom a fent említett két termékre is.

Külön szeretném felhívni a figyelmet az új, a Mastering témakörét taglaló sorozatra. Az itt olvasható információkat nemcsak a professzionális hangmérnökök, hanem bárki jól hasznosíthatja, aki hangfelvételeket készít, kever. Manapság sokan tanulnak valamelyik hangtechnikai iskolában. Az ott tanultakat jól kiegészítheti ez a sorozat. Ezért kérlek titeket, hogy látogassatok el a ProfiAudió honlapunkra is, mely a Gitárhangtechnika lapról közvetlenül elérhető.

Jó olvasást!

Szabó Sándor


Hangszertesztek > Effektek, kiegészítők, húrok

  Strymon TimeLine effekt pedál  
  Strymon effekteket a korábbiakban bemutattam, most végre megérkezett a TimeLine is és most ennek részletesebb ismertetése következik. Mielőtt mélyebben belemennék a részletekbe, szeretnék egy áttekintést adni a delay (késleltetés) elvén működő effektekről...

 
  2012.09.03. 17:18  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Aquila klasszikus gitár húrok  
  A húrokkal foglalkozó sorozatom mostani írásaként, mint azt már korábban jeleztem az olasz Aquila húrokat szeretném bemutatni. Az írás apropóját az adta, hogy kaptam pár készlet tesztelnivaló húrt a Stageshoptól és bár nem számítottam nagy áttörésre a húrok világában, mégis meglepődtem amikor kipróbáltam az új anyagból készült Nylgut húrokat. A hangzás annyira megragadott és oly lelkesítően hatott rám, hogy elkezdtem újrarendszerezni a húrokkal kapcsolatos ismereteimet és egyben meg is akarom ezt osztani a hazai gitáros társadalommal...

 
  2012.06.18. 09:27  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Strymon effekt pedálok II.  
  Az elmúlt hetekben igencsak megemelkedett az olvasottságunk, amit javarészt annak is betudhatok, hogy komoly és érdekes dolgokról esett szó és olyan mélységekbe vezetett, amit csak kevesen tudnak. Ennek egyik példája volt a Strymon effekt pedál sorozat bemutatása, mely még nem fejeződött be, sőt most vagyunk igazán a közepén. A Strymon effektek megértéséhez vissza kellett kanyarodnunk az időben az '50-es '60-as évek hangtechnikájához és megismerni azok működését, hiszen a Strymon azokat modellezi a mai digitális technikával...

 
  2012.01.11. 15:30  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Strymon effekt pedálok I.  
  Ha visszatekintünk gondolatban, hogy milyen tendencia jellemzi az effekteket a stúdió és színpadi hangtechnikában, akkor tisztán látható, hogy a 25 évvel ezelőtt elindult tendencia átalakulni látszik. A digitális technika kiteljesedésével, gyakorlatilag minden területen kiváltották az analóg technikát digitálisra. Az analóg technika persze maradt egy időre, mert egyszerű kezelhetősége, hangminősége még mindig közelebb állt a muzsikusok szívéhez és ízléséhez, mint a hirtelen megjelent, de akkor még nem kiforrott digitális technika. Mivel az új technológia akkoriban nem volt képes ugyanolyan méretben produkálni az analóg pedálok minőségét, így kb. 20 évvel ezelőtt kezdődött egy új irányzat, megjelent a rack szabvány és minden lehetséges hangtechnikai eszközt ebbe a formátumba építettek bele. A stúdió és színpadi effektek ebben az időben indultak hatalmas fejlődésnek, majd úgy 12-13 év után érezhetően kezdett kifulladni és mára új trend vette kezdetét, újra előkerültek a régi analóg pedálok és ma is reneszánszukat élik. A régi konstrukciókat újragondolják és sokkal jobb alkatrészekkel még jobb minőségű analóg pedálokat hoznak ki számtalan típusváltozatban, vagy a digitális technológiával modellezik őket...

 
  2011.11.16. 13:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  A húrlábakról  
  Ritkán esik szó a gitárokon lévő húrlábakról. Sem a fontosságuk, sem a kivitelük valamiért nem kerül szóba, pedig a gitárnak, különösen egy elektromos gitárnak lényegi eleme. Ebben az írásban kissé körüljárjuk ezt a témakört...

 
  2011.11.02. 13:30  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  LINE 6 POD HD500  
  Már hosszú hónapok teltek el, mióta felfedeztem a LINE6 weboldalán az új generációs POD HD termékeket. Kíváncsian böngésztem át a leírásokat, vajon mi újat tud még mutatni a LINE6. Előzetesen annyit, hogy tud! Mielőtt azonban belemélyülnénk a boncolgatásba, néhány mondat erejéig visszatekintünk a múltba. A "nagy előd", a POD X3 sorozat - azt hiszem, kijelenthetem - a legkifinomultabb és legnagyobb tudású eszköz az erősítőmodellezés területén. Ebben a sorozatban minden felhasználási területre megtalálhattuk a magunk verzióját: volt asztali, padló és rack-es kivitelezés, minden olyan apróságra odafigyelve, amit az adott körülmények között elvárhatunk egy ilyen felszereléstől. Amikor arról a sorozatról írtam, többször megfordult a fejemben a kérdés: mi jöhet még? Milyen újdonságokkal fogja ezentúl kényeztetni a gitárosokat ez a cég? Azóta eltelt talán két év és láss csodát: ismét itt van néhány újdonság a LINE6 műhelyéből. Mégpedig "forradalmi", ahogy a gyártó fogalmaz. Az újdonságot elsősorban az úgynevezett HD modellezés jelenti, ami megjelenik a sorozat nevében is. Az olvasóknak bizonyára nem teljesen tiszta, hogy mit jelenthet a HD modellezés. Nekem is többféle értelemben tűnt fel a HD rövidítés. Vannak utalások a High Density-re és vannak utalások a High Definition-re is. A High Density-vel (nagy adatsűrűséggel) High Definition (magasabb részletesség) valósítható meg. A tervezőnek a High Density egy eljárás, ezért számára az egy eszköz, míg a High Definition már maga a megvalósult cél. Tehát használhatjuk mindkét kifejezést, mert ugyanarról szól mindkettő. Marketing szempontból pedig szükség volt egy megkülönböztetésre. Arra tehát nem kell gondolni, hogy egy Hard Disc-et vagy valami ehhez hasonló finomságot építettek a cuccba (bár ezen sem lepődtem volna meg). Már csak azért is érdemes tisztázni ezeket a fogalmakat, mert a mai világban nem könnyű eligazodni köztük, pláne a rövidítéseken, ami igen könnyen félre vezetheti a vásárlót. A lényeg, hogy a HD egy napjainkban divatos jelző és általában a nagy felbontású, részlet gazdag tulajdonságokkal rendelkező dolgokra használják (...persze hamarosan retro kifejezés lesz, mert jön az újabb őrület...)

 
  2011.03.10. 14:30  |  Szerző: Szabó Attila Tovább... ]  

 

  Carlos CP-1 VIP coax hangszedő a kétnyakú kobozban  
  Mint ígértem, bemutatom a Carlos coax hangszedő 24 húros 2 nyakú kobozban való beépítését is. Maga a hangszer egy teljesen zárt doboz, eleve úgy készült, hogy ebbe hangszedő nem fog belekerülni, hiszen 3 és fél éve abban a hiszemben voltam, hogy nem remélhető egy valóban akusztikus hangot is átvinni tudó hangszedő megjelenése. A hangszer erősítését ezért külső kontakt pickuppal oldottam meg, időnként mikrofonnal, vagy a kettő kombinálásával. Mivel többnyire szólóban játszottam rajta, így nem kellett versengenem a hangerőért, amit egyébként sem szeretek az akusztikus zenében...

 
  2010.11.20. 12:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Vox Ice9 overdrive pedál a Joe Satriani sorozatból  
  Az elmúlt évtizedekben a hangszer iparban az új marketing stratégiák egyik fontos felismerése volt, hogy a terméket összekapcsolják a személyiséggel. Így a vásárló érezheti, hogy egy kis darabot megvásárolt a kedvencéből is. Kétségtelen, hogy egy nagy név sokat jelent az eladásban, hiszen a piac az utánzásban magát kifejező amatőr világra épít, azon belül találja meg a potenciális célcsoportját. Például Joe Satriani nagyon sok fiatal hobbi gitárosnak a kedvence és legfőbb álmuk, hogy hangilag is olyanná váljanak, mint ő. Ez jó piaci stratégia, azonban ebbe úgy lehet még nagyobb vonzerőt és intelligenciát vinni, ha maga a nagy név is közreműködik a termék fejlesztésében. Éppen ezt történik a Vox Joe Satriani pedál sorozattal, és azt hiszem ez a koncepció minden tekintetben sikeres is. Sikeres a produktum minőségében és sikeres az eladásban is...

 
  2010.11.15. 19:18  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Carlos CP-1A VIP custom coax hangszedő  
  Bizonyára eddig csak kevesen hallottak a Carlos hangszedőkről. Ezúttal egy igen sajátságos tesztben mutatom be a fent említett hangszedőt. A teszt azért rendhagyó, mert saját hangszerembe építve tudom bemutatni ezt a fantasztikus pickupot. Minden írásomnak van egy bevezetője, és ezt most sem szeretném kihagyni, bár személyes történet, de azt gondolom, hogy bárki másé is lehetne, így a benne foglalt tanulságok más számára is hasznosak lehetnek, ezért kérlek titeket Kedves Olvasók ne tekintsétek ezt részemről szerénytelenségnek, csupán meg akarom osztani veletek ezt a történetet...

 
  2010.11.14. 12:20  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Vox Pedálok  
  Pár éve már Joe Satriani a Vox egyik arca lett, támogatva a márkát a nevével, tapasztalatával. Az együttműködés egyik első terméke lett a kifejezetten Joe Satriani hangzását megcélzó Satchurator overdrive pedál. Mára a sorozat már 4 pedálból áll, mindegyikben benne van Satriani személyes közreműködése, ötletei. Az alábbi írásban 3 Joe Satriani nevét viselő pedálsorozatot mutatok be. A család 4 tagból áll, most a három fent említett pedált mutatom be, az Ice9 egy későbbi írás tárgya lesz...

 
  2010.11.09. 16:35  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

Cikkek: 1-10. (Összesen: 55)  |  Következő oldal  >>

Vissza az oldal tetejére

 

 

 

::©2006-2019 Tandem Records ::