Keresés az oldalon:

 

 

 

Hangszertesztek > Erősítők

  Jam 100 akusztikus erősítő  
  Az elmúlt 20 év alatt az akusztikus zene is bekerült a nagyobb tömegeket érdeklő műfajok közé, ezért az akusztikus hangszerek erősítése egyre inkább előtérbe került. Másfelől a technológia és a tömegtermelés ezt a közeget is célba vette és számos cég alakult kifejezetten akusztikus erősítők gyártására. Ennek a viszonylag nagy piacnak egy kisebbik, de nem elhanyagolható szegmentje a kis teljesítményű, akusztikus gitár és egyéb akusztikus hangszerek erősítésének területére esik...

 
  2012.03.08. 14:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  ZT Launchbox Acoustic  
  Az akusztikus erősítés azt gondolom a fénykorát éli most, sosem volt ennyi akusztikus erősítő, mint mostanság. Megfigyelhető, hogy a régi, nyitott kivitelű kombók teljesen eltűntek az akusztikus erősítők birodalmából, hiszen felismerték, hogy a hangfal által előidézett járulékos dobozhangra nincs szükség, sőt kifejezetten rontja az akusztikus hangszerek hangképét. Ezért a hátul zárt, reflexnyílásos rendszerek terjedtek el. A most bemutatott ZT Launchbox Acoustic is a zárt rendszerek közé tartozik, azon belül is megkülönböztetett helyet foglal el...

 
  2011.11.08. 12:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  ZT Erősítők  
  Már azt lehet mondani, hogy minden lehetséges erősítőt megcsináltak már, azonban van mégis egy szegmentje az erősítőknek, amikben mostanáig nem volt túl sok előrelépés. Valamikor azt szoktuk meg, hogy ha hangosat akarunk, akkor jó nagyot kell vennünk. Ez jó ideig állt is, azonban egyre több igény merült fel a kis méretű, de nagy teljesítményű erősítőkre. El is kezdődött a kombó erősítők diadalmenete, azonban 100 Wattnál megállt a tudomány. A csöves technológia már úgy tűnik elérte a fejlődése határát, így a félvezetők felé fordult az erősítőgyártók tekintete...

 
  2011.10.28. 15:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Mark Bass Little Mark 3 basszus erősítő  
  Évtizedeken át megszokott volt, hogy ha valami szükséges a rock zenéhez, akkor az csak Amerikában vagy Angliában készül. Sajnos a pop kultúrában még mindig érezhető az, hogy ami nem a két fenti országban készül, beleértve magát a zenét is, azt nem veszik elég komolyan, éppen ezért gyakorlatilag nem lehet beszélni német vagy norvég rock pop világsztárokról és akkor hol van ehhez a magyar…! A basszus erősítők világában sokáig tartották magukat a brit/amerikai gyártók, azonban az elmúlt évtizedben a súlypontok kissé eltolódtak és az erőviszonyok jócskán megváltoztak...

 
  2011.08.04. 14:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Ampeg SVT-2PRO basszus erősítő fej  
  1969-re hatalmas mozgalommá fejlődött a fiatalok körében az akkori szórakoztató zene keményebb vonulata a rock. Az új zene gyorsan hatalmas tömegeket vonzott, és szinte hónapok alatt kiderült, hogy a 30-50 Wattos erősítők már nem alkalmasak szabad terek behangosítására, a zenék, a zenészek egyre vadabbak lettek, a leghangosabb erősítő sem volt már elég hangos, így ez a körülmény lépésre késztette az erősítő gyártókat. 1969-ben már a 100 Wattos erősítők időszaka volt. Közismert tény, hogy ha egy 100 Wattos gitárerősítő megszólal, akkor négyszer nagyobb teljesítmény szükséges ahhoz, hogy egy dobos mellett a basszus is arányosan szóljon és a hátára vegye az egész zenekar hangzását. A 100 Wattos erősítők korában ezt nagyobb felülettel igyekeztek elérni, azonban sok esetben ez is kevés volt, így elkezdtek gondolkodni azon, hogy valamilyen módon kiszedjék az elektroncsövekben rejlő maximális teljesítményt. Különösen a basszus erősítők tekintetében volt szükség valami megoldásra...

 
  2011.07.10. 18:30  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Laney VC30 112 és VC30 210 csöves kombók  
  A 30 Watt maximális teljesítményű erősítők története még abba az időkbe nyúlik vissza, amikor az elektronikában az EL84 volt a legnagyobb teljesítményű civil használatú elektroncső. Bár akkoriban már léteztek nagyobb teljesítményűek is, azonban azokat szigorúan csak a hadiiparban használták. Amint kifejlesztettek egy még nagyobb teljesítményűt, az elavult kisebb teljesítményű hamarosan kikerült a civil szférába. A hadiipar radarokban, rádióadókban, navigációs rendszerekben alkalmazta, a civil szféra pedig rádió vevőkészülékekben, TV-ben és gitárerősítőkben hasznosította az elektroncsöveket. A Laney kissé később lépett be az erősítőgyártásba és így az EL84-es korszaka úgymond kimaradt. Most azonban behozza a lemaradását és modern kapcsolástechnikai megoldásokkal olyan hangzású erősítőket gyárt, amik viszont az EL84-es korszakból maradtak ki. Hogy miért arra is van válasz. Abban az időben kevés cég foglalkozott erősítő tervezéssel és gyártással. Ezért kevés konstrukció született, így mire megjelent az EL34 már nem volt idő kimeríteni, kihasználni az EL84-ben rejlő kapcsolástechnikai lehetőségeket. Ez a mai időkre maradt és őszintén szólva ez teszi nagyon izgalmassá ezt a kort gitárhangtechnikai szempontból...

 
  2011.03.06. 14:15  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Line6 DT-50 a csöves erősítők új generációja  
  10 évvel ezelőtt a Line6 erősítőkre még csak úgy tekintettünk, mint egy lehetséges új alternatívára. Az emberek nagyobb része szkeptikusan, fanyalogva figyelte hogyan fejlődik az erősítő modellezés technológiája. Mivel napjainkban semmi sem képes olyan dinamikusan fejlődni, mint a számítástechnika, azon belül is a szoftver, meg lehetett volna jósolni, hogy az erősítő modellezés nagyon hamar eljut arra a szintre, amikor már sem a zenében, sem önmagában nem lehet megkülönböztetni az analóg és a digitális erősítő hangját. A Line6 több generáción keresztül hozta ki újabb és újabb sorozatait, most azonban a modellezés technikájában történt egy akkora előrelépés, ami egy új sorozat kiadását eredményezte. A modellezésben hirtelen 10-szeres adatnövelés lett lehetséges. Ez annyit jelent, hogy 10-szer több információ vehet részt a modellezésben, így a hang részletessége minden eddigit felülmúl. Az erősítő modellezésnek ez a szintje jelenleg ott tart, hogy a gitáros érzete is zavarba ejtően ugyanolyan, mint az eredeti analóg erősítőn játszva. A HD-nek elkeresztelt modellezés (High Density...nagy adatsűrűség) maga után vonta, hogy legyen egy kompakt POD rendszerű modellező platform, és legyen egy HD modellezést alkalmazó új, hybrid erősítő sorozat. Ez a sorozat képezi a Line6 új „zászlóshajóját” mint technológiai csúcsmodellt. A hybrid erősítők új generációját is jelenti egyben, ahol Reinhold Bogner csöves kapcsolásai a végfokban, míg a HD modellezés az előfokozatban jelenik meg. 10 évvel ezelőtt még csak jóslatok voltak arról, hogy miként fogják a csöves technológiát összeházasítani a jövőben. Nos, itt a jövő! A csövek maradtak eredetiben, az összes egyéb alkatrész modellezve van! Hogyan? Hamarosan kiderül...

 
  2011.02.23. 14:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  DV Mark Little 40 L34 csöves erősítőfej  
  Néhány évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy egyszerre csak feltűnik egy olasz cég, és újraírja a basszus gitárok hangzásának legújabb kori esztétikáját. A Mark Bass azóta diadalmenetét járja, a cég egyre gyarapodik, újabb sorozatok jönnek ki, mindegyikkel ráadásul megszorongatja a piaci versenytársakat. Miután megmutatta, hogy az akusztikus erősítésben is helye van az első három legjobb között, most megjelent a DV Mark nevű sorozata, mely kifejezetten csöves gitárerősítőket foglal magában.

 
  2010.12.09. 15:25  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Vox AGA70 akusztikus erősítő  
  Valamikor a nyolcvanas években, egy új szó tűnt fel, az unplugged. Ez szó szerint azt jelenti, hogy valami nincs bedugva. Ez a zene és a gitár világában azt jelenti, hogy a gitár nem elektromos, hanem akusztikus, amit egyébként nem kellene sehova sem bedugni. Akik a színpadon úgynevezett unplugged zenét játszanak, azok mind akusztikus gitárral a kezükben adnak elő valamit. Már-már úgy tűnt, hogy új korszak kezdődik és minden elektromos gitáros hanyatt homlok otthagyja az erősítőit és elkezd trendi módon akusztikus gitárokon játszani. Mint később kiderült, ez csak egy külső MTV által kiagyalt irány volt. Egyáltalán nem a zene és az ember természetéből feltörő, hanem egy profit hajhász mesterséges kezdeményezés volt, így az gyorsan kis fulladt, -a már nem is veszik az emberek a szájukra az unplugged szót. Az unplugged-ot szerették volna stílussá tenyészteni, de nem sikerült. Ami látható volt a képernyőn, az hogy az elektromos gitáron egyébként remekül játszó emberek kezébe trendi módon beleerőltették az akusztikus gitárt, és bizony a csak sikálni tudó nagy sztárok szánalmas produkciójával etették a nézőket. Így például az Extreme együttest a világ ugyan megismerte a More Than Words című dalukkal, de az emberek 90 %-a nem tudta, hogy az Extreme egy kőkemény rock banda, kőkemény zenével. Így az MTV egyben meg is ásta a sírját az Extreme-nek. Hosszan lehetne sorolni az unplugged stílusba hajszolt produkciókat...

 
  2010.11.12. 16:22  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Blackstar HT Club 40 csöves kombó  
  Időről időre, mindig megjelenik valamilyen új erősítőgyártó cég a piacon. Pár évvel ezelőtt a frankfurti kiállításon sétálgatva lettem figyelmes egy új erősítőre, a Blackstarra. Ezt a márkát, korábban a Marshall fejlesztési osztályán dolgozó két alkalmazott Ian Robinson és Bruce Keir alapították. Úgy érezték, hogy van élet a Marshall után is, ezért a tapasztalataikat jól felhasználva kezdetben elkezdtek különleges, nagy feszültségen működő (300 V) csöves pedálokat tervezni, majd egy új csöves erősítő sorozatot dobtak piacra. Az első erősítőjük a HT-5 volt. Mostanra már több sorozatuk is ismert, így a boutique kategóriás Artisan, a Series One, és a HT Venue sorozat. Hogy kissé megismerjük ezt az ígéretes márkát, röviden tekintsük át a Blackstar sorozat kínálatát...

 
  2010.11.06. 13:37  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

Cikkek: 1-10. (Összesen: 48)  |  Következő oldal  >>

Vissza az oldal tetejére

 

 

 

::©2006-2019 Tandem Records ::