Keresés az oldalon:

 

 

 

Gitárhangtechnika

  Gitár hangrendszerek - 10. rész: David Gilmour (Pink Floyd) hangrendszere 2: Rack-es effektek  
  Az első részben megismerhettük Dave Gilmour igen bonyolult, de elképesztően gazdag lehetőségeket rejtő pedálokból álló rendszerét. A mostani részben a rack-es effektek összeállításába és használatába tekintünk bele. A második részt is a jelfolyam ábrával kezdjük, hogy a szöveget olvasva tudjuk követni a jel útját. Két rajz áll a rendelkezésünkre, mindkettő az 1994-es állapotot ábrázolja, egyiket a Guitar Shop gitárhangtechnikai magazin 1996 Decemberi számában közölték le, a másikat egy internetes lap közölte le. Az előző részben ez utóbbit mutattuk be. Máig ez a két leközölt rajz, bár feltehetőleg léteznek későbbi esetlegesen korábbi időszakból származó rajzok is. Ha sikerül rálelni, akkor azokat soron kívül feldolgozzuk és leközöljük mi is. A két rajz közötti eltérés nem lényeges, koncepciójában teljesen megegyező, csupán néhány elem máshol jelenik meg a hangláncban, illetve bizonyos effektek nincsenek, viszont vannak helyettük újak...

 
  2006.12.16. 00:09  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 10. rész: David Gilmour (Pink Floyd) hangrendszere 1: A pedálsor  
  Évek óta tervezem, hogy feldolgozom David Gilmour hangzásának technikai hátterét és egy nagyon részletes kimerítő írásban megosztom az olvasóinkkal. Most érkezett el az idő, azonban akkora anyagról van szó, hogy lehetetlen egyetlen írásban összefoglalni mindazt, amit el lehet és el szeretnék mondani róla. A gitár hangrendszerünkről szóló sorozaton belül tehát lesz egy másik sorozat is, sorozat a sorozatban, és remélhetőleg sokaknak szerzek kellemes perceket az írással...

 
  2006.12.08. 22:47  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 9. rész: Wes Borland (Limp Bizkit)  
  Az 1994-ben, a Florida állambeli Jacksonville-ben alakult együttes hamar ismert lett. Éppen arra az időre tehető a megalakulásuk, amikor a metálzenében nagyfokú vérfrissítésre volt szükség. Ennek a vérfrissítésnek lett az eredménye egy csomó újabb stílus, melyet több néven is emlegetnek, mint pl. Nu metal, Funk metal, Rap metal, stb. Mindezek a nevek azt mutatják, hogy meglévő dolgok ötvözete jött elő. Hangzásilag és zeneileg is ugyan az történt. Más-más stílusok hangjai vegyülnek össze. A csapat gitárosának Wes Borlandnak a hangrendszerének bemutatásával több érdekességre is rá fogok mutatni. Elöljárójában annyit, hogy az úgynevezett " jó hangzás" ma már annyira szubjektív és sokrétű dolog, hogy abszolút értelemben nem is lehet ezekről írni. Csupán mint jelenséget lehet tényszerűen megfogalmazni. Ezt azért is fontos leszögezni, mert a következőkben bemutatott összeállítást 10 évvel korábban senki meg sem merte volna csinálni, éppen azért mert annak a kornak a " jó hangzása", esztétikája azt tiltotta volna...

 
  2006.11.18. 19:19  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 8. rész: ACE/ Skunk Anansie hangrendszere  
  Ezúttal egy nagyon érdekes sajátos, de mégis különleges összeállítást mutatok be. A fickó neve ACE a Skunk Anansie nevű formációból, legénykori nevén Martin Ivor Kent. Az angol származású együttes egy furcsa ötvözetét játssza a punk, funky, kemény rock és reggae stílusoknak. ACE több zenekarban is játszik, a saját önálló karrierjét is építgeti. Azonban az is nagyon izgalmas számunkra, hogy hangrendszerét miként építgeti...

 
  2006.10.29. 12:59  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 7. rész: Head (Korn) hangrendszere  
  A gitár alapú zenék nagyon gyorsan változnak. Ennek sok oka van. A metál/rock zenék iránti érdeklődés többnyire a 14-22 év korban a legintenzívebb. Amikor egy fiatal kinő ebből a korból, vele együtt kinő a szeretett stílusból is. Aztán jön az új generáció, mely új kedvenceket keres és talál magának, vagy talán inkább új bandák fertőzik meg minden újra éhes agyát. Ez a gyors folyamat a legtöbb esetben nem hagyja, hogy egy-egy friss stílus kijárassa magát, jól kitapossa a saját útját és mindent kijátsszon magából, ami benne van, hiszen ők a muzsikusok is kiöregszenek és egy idő után már csak saját magukat ismételgetik, miközben nagy életkori rés kezd nőni rajongó és zenész között...

 
  2006.10.11. 18:22  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 6. rész: Joe Satriani hangrendszere  
  A rock alapvetően énekes, szöveges műfaj, ahol a szöveg többnyire elsődleges jelentéshordozó, a zene mindig másodlagos, mint minden populáris műfajnál. A rock műfaja pár évtized alatt felszínre hozta azokat a műfaji leágazásokat is, melyek valamelyest inkább a zenéről szólnak és a zenéért önmagáért vannak. Hívják hangszeres, azaz instrumentális rocknak is. E műfaji leágazásnak egyik fontos népszerű figurája a gitáros Joe Satriani...

 
  2006.10.04. 20:10  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 5. rész: Steve Vai hangrendszerei  
  Az elmúlt két évtized egyik legkiemelkedőbb, legtechnokratább gitárosa kétségtelenül Steve Vai. A Frank Zappa mellett felnőtt, akkor még fiatal tehetség hamar kiemelkedett magas szintű technikai és zenei tudásával és lassan elfoglalta helyét a rock progresszívebb irányba mutató stílusában. Steve Vai nemcsak a zenéjével, hanem rendkívül igényes hangzásával, az újat mindig kutató és felhasználó hozzáállásával is egyik meghatározó gitárosa lett napjainknak...

 
  2006.09.17. 23:05  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 4. rész: Dimebag Darrell hangrendszere  
  Nem is oly régen ismét eltávozott egy nagyszerű gitáros, Dimebag Darrell az egykori Pantera gitárosa. A botrányos életéről ismert gitáros persze, mint lenni szokott csupa szív ember volt. Csak mint általában, nem kell hergelni és akkor semmi baj nincs vele. No de az egész társadalom csak hergelte, és aztán amikor a gitárt a kézbe vette ellentmondást nem tűrően "igen szigorú zenélést" követett el. Egy hyper érzékeny ember volt, akár mi mást is mondanak. És ebbe valójában közvetett módon, de bele is halt. Egy fanatikus rajongója lelőtte. Egy olyan, aki Istenének képzelte, de az Istene feloszlatta az imádat tárgyát, ezért bosszújában lelőtte a XXI. Század egyik legjelentősebb metál gitárosát. Így aztán egy kiváló metál gitárossal kevesebb van Földünkön...

 
  2006.09.16. 11:11  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 3. rész: Thom Yorke hangrendszere  
  A 2. részben beavatást kaphattunk, hogy milyen módon állíthatunk elő egy térbeliségében izgalmasabb teljesebb hangzást 2 erősítő alkalmazásával. Most ezt a koncepciót vizsgáljuk tovább egy olyan összeállítás elemzésével, ahol a torzított hangzás sokoldalúsága a fő cél. A Radiohead együttes gitárosának Thom Yorke hangrendszere erre nagyszerű példát kínál...

 
  2006.09.10. 15:29  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Gitár hangrendszerek - 2. rész: Mark Collins hangrendszere  
  Új sorozatunk keretében, valamint a Vox erősítők tesztelésével összhangban a sorozatunk első részében Brian May Vox AC 30 erősítőkre épülő hangrendszerét mutattuk be. Igaz, hogy ő a haladó kategóriába tartozó rendszert ötlött ki magának és szinte muszály volt az ő rendszerét megvitatni. Mi most egyszerűbb összeállítások bemutatásával és elemzésével folytatnánk a sorozatot, mintegy tanfolyamon, ahol az egyszerű kezdetektől a végletekig bonyolult rendszert is megvitatjuk...

 
  2006.09.10. 14:53  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

<<  Előző oldal  |  Cikkek: 21-30. (Összesen: 39)  |  Következő oldal  >>

Vissza az oldal tetejére

 

 

 

::©2006-2022 Tandem Records ::