Keresés az oldalon:

 

 

 

Hangszertesztek > Erősítők

  Line6 Low Down HD 400 basszus erősítő fej és 4x10-es hangfal  
  Mindazok ellenére, hogy a basszusgitár világa kissé más irányba halad, mint a nem basszus gitáros világ, a Line6 megosztotta figyelmét, hogy a fizikai modellezésben a legmélyebb tartományú hangoknak is méltó helyet biztosítson eszköz kínálatában. Egy basszusgitár hanggal kapcsolatban is hasonló alap igényeink vannak, mint a másik gitárnál, mint például érthetőség, dinamika, a hangszeren pedig a jó reagáló képesség, stb. Azonban a mély hangok természetüknél fogva kissé más megközelítést igényelnek az erősítő és a hangfalgyártóktól is. Bár a kétféle gitárt legtöbbször ugyanabban a zenében használják, mégis a hanghoz tartozó esztétika egészen más. Ez az oka, hogy a legnevesebb basszus hangszereket kifejezetten arra specializálódott emberek és cégek készítik. Azt is lehetne mondani, hogy a basszusgitárosoknak, csakúgy, mint a dobosoknak szinte külön társadalmuk van...

 
  2010.10.05. 18:25  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Markacoustic AC 601 akusztikus erősítő  
  A hang világában már régen megtört az amerikai egyeduralom bizonyos területeken. Sőt kezd kifejlődni egyfajta európai dominancia, ha például az akusztikus vagy a basszus erősítőket tekintjük. Gondoljunk csak a német AER-re, a svájci Schertlerre vagy a svéd EBS-re és nem utolsós sorban az olasz Markbass-re. Ez utóbbi cég igazi meglepetést hozott, hiszen egy olyan országból való, ahonnan végképp nem reméltük volna, hogy a világ egyik vezető basszus és most már akusztikus erősítőgyártójává lép elő...

 
  2010.09.28. 14:30  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  T-Rex effektpedálok  
  Néha felvetődik a kérdés, hogy elméletileg hány féle torzítót lehet még gyártani, hiszen lassan már kimerülnek a kapcsolási módok. Igen, úgy tűnik, de a gyakorlatban kimeríthetetlen ez a terület is. Még jó ideig elleszünk a több ezer féle torzítóval. A T-Rex pedálokról már több alkalommal írtunk. A cég kínálata egyre gyarapodik, az első generációs pedálok nagy sikerét mutatja, hogy kibővített formában immár a második virágkorukat élik. Innen a Mudhoney II, a RoomMate II, és egyáltalán a II-vel végződő elnevezések...

 
  2010.09.13. 19:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Mesa Boogie Transatlantic csöves erősítő fej  
  Mint arra már korábbi írásomban utaltam, az elektroncsövekkel megvalósítható áramkörök egyszerűek, és bár úgy tűnik szinte már teljesen kimerítették a lehetséges kapcsolásokat, mégis azt tapasztaljuk, hogy időnként megjelenik valami új erősítő, egy újszerű kapcsolási megoldással, vagy kombinációval, amit a cég le is védet egy szabadalmi oltalom formájában. Hogy miért lehetséges az, hogy a cső feltalálása után 100 évvel még mindig találnak új lehetőségeket, arra az a magyarázat, hogy valami rejtélyes módon a tranzisztor túl korán érkezett, és nem maradt idő, hogy a csövekben rejlő lehetőségek feltáruljanak. Túl hamar elfeledték a csöveket, szinte még meg sem tudtuk őket igazán ismerni. Néhány erősítőgyártó nekifogott, és kis teljesítményű erősítőket kezdett szinte az alapoktól újragondolva tervezni. Egyik másik teljesítménye a 10 Wattot sem éri el, mégis van kereslet rájuk, hiszen kitűnő hangzást állítanak elő, olyanokat, amiket nagy erősítővel nem lehet. Ez is az oka, hogy a kis erősítők új reneszánszukat élik. Ez pedig visszavisz bennünket a rock zene kezdeteihez, amikor egy zenekar erősítésének összteljesítménye 4 db 15 Wattos erősítőt számolva mindössze 60 Watt volt és mégis híresek lettek...


 
  2010.09.02. 16:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Mesa Boogie Dual Rectifier 100 Wattos csöves erősítő és hangfal  
  Amerika messze van, túl a tengeren, és ahogyan ez lenni szokott, a tengeren túli dolgok érdekesebbek, izgalmasabbak számunkra, kicsit egzotikusabbak is. Így vannak ezzel az amerikaiak is. Nekik az európai dolgok tűnnek izgalmasabbnak. Miért is ne lenne ugyanígy a gitárerősítőkkel. Pár évtizeddel ezelőtt szinte már minden európai erősítő kapható volt Magyarországon, azonban az amerikai erősítők nyilván mindig csak úgy mutatóban voltak láthatóak. Ezért is alakult ki egyfajta misztikum a híres amerikai erősítők körül, tegyük hozzá nem is alaptalanul. Az első számú amerikai erősítő a Fender volt, a többi márka majdhogynem névtelenségben kullogott utána. Mígnem a hetvenes évek közepén elkezdtünk hallani egy új márkáról, a Mesa Boogie-ról. Sokáig csak a hatalmas teljesítményű kombó erősítőiről lehetett hallani, hogy kiváló hangjuk van, különösen az overdrive hangzása utolérhetetlen, minden gitár szinte sír a Boogie-val. Nem is véletlen, hogy Santana nevéhez kezdtük kötni a Mesa Boogie nevet. Aztán olyan nevek is elkezdték használni, mint John McLaughlin, aki előtte a legdurvább Marshall hangot kezdte alkalmazni a korai fúziós zenében. (Mahavishnu Orchestra). A Boogie-tól McLaughlin gitárhangzása is új dimenzióba került. Az agressziv, mindent átható hangzását felváltotta a kifejező, részletező tónus. Majd a nyolcvanas évek végén egyszerre csak berobbant a köztudatba egy új fajta Mesa Boogie, egy olyan, amire alig számítottunk. Megjelent a Dual majd Triple Rectifier sorozat, egy minden korábbinál különbözőbb új erősítő család, amivel a Mesa cégnek nem titkolt szándéka volt, hogy teremtsen egy igazi hangzás alternatívát az akkorra már nagyon elterjedt heavy metál zenének. Míg korábban a Boogie-t a legfinomabb hangú erősítőként jegyezték, a Rectifierrel egy teljesen új hangzás született és egy új generáció kezdte el használni. Megszületett az egyik legbrutálabb amerikai gitárerősítő. A Rectifier azóta is járja diadalmenetét és egyre népszerűbb a metálcsapatok körében. Nemcsak Amerikában, hanem az egész világon elterjedt. A hangzása eléggé megosztja a gitáros világot, azonban akik amerikai metálzenén nőttek fel, azok fülének természetes a Rectifier sötét, zöngés, mindent beterítő szaggató torzítása, míg aki az európai metálon hegyezte a fülét, annak a Marshall, torkos, magvas, harapós torzítása lett ideális. Aztán lehet tudni olyanokról is, akik mindkettőt használják ráadásul egyszerre. Ennyi bevezető után most szeretném részletesen is bemutatni ezt a mára történelminek számító erősítőt, a 100 Wattos Dual Rectifier-t...

 
  2010.09.01. 17:30  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Laney Cub12 csöves gitárkombó és fej+láda  
  Kisméretű erősítőket mindig is készítettek a nagy erősítőgyártók. Több meggondolás is vezérli a gyártókat. Részben az, hogy a piacnak azt a szegmentjét is szeretnék kiszolgálni, amely nem tud, vagy nem akar nagyméretű erősítőkbe invesztálni, mert vagy csak hobbi célra, vagy csak gyakorlásra szeretnék használni. Időközben azonban felmerült az igény kezdő gitárosok részéről. Minden kezdő valahol elindul, van az „Első Erősítő”, aztán jön az „ Első használható Erősítő”, majd jön az „Első jó erősítő”, majd az „Első Igazi Erősítő”…lehetne ezt folytatni, úgy, hogy az „Első Igazi Erősítő amit sohasem adok el…” stb...

 
  2010.08.22. 18:30  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Amarant by Greg Brick Puppie22, 22 Wattos csöves erősítő  
  Az erősítő háttéréről tudni kell, hogy az Amarant-Stageshop hangszerforgalmazó és Gergely Róbert közös munkájának eredményeként megszületett az első magyar, igazán világszínvonalú "butique" kategóriás erősítő. Aki nem ismeri ezt a szót, annak csupán röviden annyit, hogy a "butique" erősítők azok, amiket kizárólag kézzel készítenek, a legjobb anyagokból, a legnagyobb gondoskodás közepette és a konstrukció is sok tekintetben eltér a tömeggyártásban készült egyébként divatos termékektől, de amiben leginkább megismertetik az a messze kimagasló hangminősége. A most bemutatásra kerülő erősítő minden túlzást nélkülözve éppen ilyen. Az erősítő tervezése során sok tapasztalati ötletet adott az Amarant, ugyancsak az Amarant biztosította a legtöbb alkatrészt az építéshez. Az erősítő már volt pár kiállításon és azonnal az igényes gitárosok fókuszába került. Az erősítő gyakorlatilag egyedi gyártásban készül, azaz nagyon kis sorozatokban, így fent tudják tartani a legmagasabb minőséget. Az Amarant Stageshop végzi a marketinget, és miután kiterjedt külföldi kapcsolatokkal rendelkezik, így az erősítő előtt zöld út van a sikerhez...

 
  2010.04.08. 17:16  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Melyiket mire ajánlom az AER Compact 60 és az AER Compact XL közül  
  Az elmúlt hónapokban igencsak fellendült az akusztikus gitározást kiszolgáló eszközök tesztelése. Ennek keretében bemutattunk néhány AER erősítőt, többek között a Compact 60-at és a Compact XL-t. Többen kértek rá, hogy egy külön írás keretében emeljem ki a két erősítő közötti különbségeket, megkönnyítve ezzel a választást...


 
  2010.02.12. 20:56  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  AER Cheeky D 10, 100 Wattos gitárkombó  
  Miközben tombol a fizikai modellezés az erősítők gyártásában, közben még több csöves és hibrid erősítőt terveznek elszánt cégek, akik úgy gondolják, hogy a korán kapott új technológia nem adta meg az esélyt annak, hogy a hagyományos technológiában lévő potenciális lehetőségeket egyáltalán kihasználják. Sokan azt gondolják, hogy már nem lehet újat hozni a kapcsolás technika terén. Ez úgy tűnik nem teljesen igaz, mert időről időre felbukkan egy új konstrukció, ami valamiben eltér a megszokottól és valóban jobb akar lenni, mint az elődök. Erre most itt a példa az AER Cheeky D elektromos gitárhoz kifejlesztett kombó erősítő. Pár évvel ezelőtt ki gondolta volna, hogy a világhírű akusztikus erősítőket gyártó cég az AER egy napon majd egy nagyteljesítményű csöveket is használó, torzítós gitárerősítővel fogja meglepni a gitáros világot. Őszintén szólva én sem hittem volna, azonban azt tudtam, hogy az a szellemi forrás, ami az AER termékeket a világra hozza, messze alkalmas arra, hogy ezen a területen is mutasson valami rendkívülit...

 
  2010.02.04. 19:16  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Line6 Spider IV 75 Wattos gitárkombó  
  Azt hiszem nem sok cég van, ami olyan egyenletesen ívelő sikertörténetet mondhat magáénak, mint a Line6. Ennek a sikertörténetnek persze voltak áldozatai is, hiszen a Line6 termékeket kiagyaló emberek, korábban más híres cégeknél voltak fejlesztő mérnökök. Az áldozatok pedig azok a cégek lettek, akiktől a Line6 elszipkázta a nagy tudású szakembereket. A Line6 bármely produktuma olyan termék, ami sokkal inkább a tudásra épül, mint, bármi más a hangszergyártásban. A fejlődésük is ennek megfelelően nagyon gyors. A Spider sorozat immár a negyedik generációját éli. A sikert sokféle mércével lehet mérni, profithozammal, és egyéb gazdasági mutatóval azonban van egy sokkal kifejezőbb mérce...

 
  2009.12.19. 18:21  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

<<  Előző oldal  |  Cikkek: 11-20. (Összesen: 48)  |  Következő oldal  >>

Vissza az oldal tetejére

 

 

 

::©2006-2020 Tandem Records ::