Keresés az oldalon:

 

 

 

Hangszertesztek > Effektek, kiegészítők, húrok

  AER Pocket Tools  
  A címet ezúttal nem fordítottam le, de ha valaki rápillant az alábbi képekre, máris tudni fogja miről lesz szó. Az elmúlt időszakban volt szerencsénk bemutatni az AER legfontosabb termékeit és most megérkeztek a legújabbak, amikről a frankfurti kiállításon már lehetett tudni, hogy az éve vége felé már forgalomba is kerülnek. A szóban forgó Pocket Tools kisméretű, kiegészítő eszközöket takar, amik az erősítőkbe nincsenek beépítve, így azokat bármilyen rendszerhez használni lehet külső csatlakozással. A sorozatban egy kétcsatornás mini keverő, egy parametrikus hangszínszabályzó és egy hangszínszabályzóval kombinált, felharmónikusokat előállító generátor, mondhatnánk „színesítő” szerepel. Most ezeket mutatom be részletesebben...

 
  2010.09.27. 18:30  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  G-Lab pedálok  
  A G-Lab termékekről már beszéltünk egy korábbi írásunkban, azonban mára a cég termékeinek választéka jócskán kiteljesedett és több tekintetben is érdemes a figyelmünket felhívni rájuk. Az európaiság abban is érzékelhető, hogy a határokkal együtt lassan eltűnnek bizonyos preferenciák, és többé nem mondható, hogy professzionális gitáros termékek csak mondjuk Angliában készülhetnek, mert ott minden jó és adott hozzá. Ez már többé nem érvényes. A G-Lab túlzás nélkül állíthatom, hogy világszínvonalú termékeket állít elő és ráadásul lengyelek. Ettől még inkább érdekes és szimpatikus a dolog számomra. A legutóbbi tesztben egy univerzális kapcsoló pedált mutattunk be, most azonban a cég termékeiről szeretnék egy áttekintést adni, ezúttal nélkülözve a szokásos tesztelés részletességét. Szeretnék ezzel egy képet kialakítani a cég profiljáról és arról, hogy merre halad a G-Lab...

 
  2010.05.09. 10:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Boomerang III looper  
  Pár hete lehet olvasni egy több részes áttekintőt a honlapunkon a looperekről. Most az a szerencsés helyzet állt elő, hogy alkalmam van bemutatni egy Boomerang III típust. Hosszabb bevezető helyett így javasolnám, hogy olvassátok át a looperekről szóló írásomat és akkor mindenki képben lesz ezekről az eszközökről.

 
  2010.04.24. 10:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  A Marshall új erősítő sorozata a JMD:1  
  Mint azt a Frankfurt 2010 összefoglalómban említettem, és reményemet fejeztem ki, a Marshall JMD:1 50 Wattos modellezős csöves hibrid erősítő immár megjelent idehaza is és ezúttal be is mutatnám.

 
  2010.04.23. 16:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Új T-REX torzítók  
  Érdekes lenne egy felmérést látni, hogy hány különféle torzító pedál létezik jelenleg a világban. Megítélésem szerint 4-500 különféle, ezek közül talán 100-120 az, ami ismert is valamennyire, és kb. fél száz körülire tehető a torzítókat gyártó cégek száma. A torzítók történetéről igen vaskos könyvet lehetne írni, hiszen az egyik legellentmondásosabb hangtechnikai eszköz. A rock gitárosok legfontosabb és legalapvetőbb hangképző eszközévé vált. Az ellentmondás az, hogy valójában egy magas szinten elkészített hangrongáló eszközről van szó. Persze, a rock gitáros számára létezik "mennyei" torzító és létezik pokolian rossz... Minden viszonyítás kérdése. Miként az is, hogy az adott eszköz milyen módon "rongálja" a hangot, hogy aztán a legkifinomultabb hangrongáló eszközként kiáltsuk ki a legjobbnak. A torzítót, mint sok más effektet véletlenül fedezték fel. A kis teljesítményű erősítőktől nagyobb hangerőt várva jól felcsavarták a hangerőt, és aztán egyszer csak megjelent egy új hangszín. Ettől kezdve már szándékosan elkezdtek gondolkozni a hang szándékos torzításán. Többféle módja létezik, van, ami főleg csak harmónikus torzítást idéz elő a hangon, és van, ami drasztikus hullámforma módosításon át végzi el ugyanezt. Az eredmény ugyan eltérő, de egyben közösek: megnöveli a hang kitartását, és minimalizálja az akkordok használatát. Éppen ezért, bizonyos stílusokban nem feltétlenül a lehető legáthatóbb torzítás a cél, hanem egy kompromisszum, hogy egyszerű hármashangzatok még valamelyest szóljanak ki a szövetből. Olyan zenék, mint, a metál stílus nyilván egészen másféle igényeket támaszt a torzítók felé, mint a blues vagy a rock...

 
  2010.04.21. 18:26  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  LR. Baggs hangszedők akusztikus és nylon húros gitárokhoz  
  Végre eljött ez a pillanat is, bemutathatunk néhány első vonalbeli igazán kiváló hangszedőt az L.R. Baggs kínálatából. Ez a fent említett három hangszedő az elmúlt 5 év fejlesztését reprezentálja. Pár szót ejtenék a cégről. Az akusztikus gitár hangosításában élenjáró céget Loyd Baggs alapította a hetvenes évek közepén Los Angelesben. Előtte zenét tanult, azonban a csellózást abbahagyta és gitárra váltott. Ekkor szembesült a gitározás sok technikai problémájával, többek között az akusztikus gitár hangosításával. Figyelme erre a területre irányult. Mint minden nagy hangszergyártó, az L.R. Baggs is kis egyszemélyes manufaktúraként indult. Első gyártmánya az LB6 sorozatú hangszedő volt, melyet olyan nevek tettek híressé, mint Leo Kottke, Steven Seehan, James Taylor. Mára az egyik legfontosabb akusztikus hangszedő márka, amely nemcsak gitárhoz, hanem mindenféle húros, vonós hangszerekhez is kínálnak hangszedőket. A három hangszedőt nem hétköznapi módon volt alkalmam kipróbálni.A tesztet egy kifejezetten erre a célra felszerelt gitárral végeztem...


 
  2010.02.15. 16:43  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Line6 UX 1 POD Studio interfész  
  Kb. másfél éve mutattuk be a Line6 Tone Port UX1 interfészét egy igen részletes írásban. Mielőtt bemutatnám az újabb UX 1-et mindenképpen javasolt kötelező olvasmány a korábbi írás. A jelenlegi UX 1 több tekintetben fejlettebb, sok apró, de fontos módosítást eszközöltek rajta és még nagyobb szoftver támogatottságot élvez, mint valaha. Az UX 1 bemutatásában főleg a különbségekre fogok részletesen kitérni, magát a készüléket szükségtelen az előző részletességével bemutatni, a különbségek is jókora olvasmányt fognak kitenni...

 
  2010.01.10. 16:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Áttörés a gitár adó vevők területén: Line6 Relay G 30 gitár adó-vevő  
  Ha jól szétnézünk a világban, akkor rengeteg dolgot találunk, amit csupán a technológia jelenléte hozz létre, azaz annyira nem is volna rá szükségünk, de mivel lehetséges megvalósítani, így meg is valósítják. Ezek közül akadnak hasznosabb és kevésbé hasznos dolgok, azonban a lényeg az, hogy a technológia egy más szintjén léteznek. Ilyen dolog a gitárkábel. A gitár jelének az erősítőbe juttatásával kapcsolatban sokáig eszünkbe nem jutott volna, hogy az éteren keresztül, rádiójelek formájában kapcsoljuk össze a gitárt az erősítővel. Aztán mégis itt van, valaki kitalálta, hogy ettől a gitáros szabadabban nyargalhat a színpadon nem kell félnie, hogy a gitárkábel, kihúzódik, elszakad stb. A rádiós rendszer nem mai dolog, legalább 30 éve létezik, sokáig csupán a legnagyobb produkciókban láthattuk, de úgy 10 éve az ára már lecsökkent annyira, hogy majdhogynem bárki megengedheti magának...

 
  2010.01.09. 17:22  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  Big Bends gitárápoló termékek  
  Sokan nem is gondolnák, de a gitárokkal való bánásmód, ápolás, karbantartás mára már szakmává vált. Ennek megfelelően egyre több olyan kiegészítő termék jelenik meg, mely a gitár ápolását segíti. Ilyen célra szolgáló kiegészítőket számos cég gyárt, többnyire olyanok, amelyek például valami biztos alapot nyújtó termékkel, például húrokkal, képesek eltartani az üzletet. Azonban olyan cég, ami mindössze 6 féle gitár ápoló terméket gyárt és forgalmaz, és meg is él belőle, az elég hihetetlenül hangzik. Nos, ilyen cég pedig létezik, Amerikában és nevük Big Bends...

 
  2009.07.14. 08:00  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

  T-REX Tonebug pedálok  
  Nemrégiben teszteltünk néhány T-Rex pedált, így most nem hangzik már teljesen újnak ez a márkanév. A közelmúltban kihoztak egy olyan sorozatot, amivel nem titkolt szándékuk volt, hogy az évtizedek óta vezetőnek számító Boss pedálok méltó ellenfelévé váljon nemcsak hangminőség, hanem ár tekintetében is.
A pedálok napjainkban új reneszánszukat élik. 10-15 évvel ezelőtt, amikor mindenki dobta el és vásárolta az akkor új és divatos rack-es, főleg digitális eszközöket, még senki sem gondolta, hogy ma már szinte újra csak a stúdiók használnak rack formátumú készülékeket. Alább is hagyott a nagy rack ládák építése, ami egy időben szinte státusz-szimbólum volt. Lassan a piac megtelt és ráébredt, hogy nagytudású, programozható effekteket elég nehéz használni, és mire megtanulná az ember, már veheti is meg a még jobbat és még újabbat...

 
  2009.07.12. 14:03  |  Szerző: Szabó Sándor Tovább... ]  

 

<<  Előző oldal  |  Cikkek: 11-20. (Összesen: 55)  |  Következő oldal  >>

Vissza az oldal tetejére

 

 

 

::©2006-2019 Tandem Records ::